Zöld Medicina | Piros Medicina | Fehér Medicina | Egészséges fogyás | Komplementer medicina | Zöld italok | Bios Slim | MegaFood | Cukorbetegség | Gyógygombák | Vércukor
Vitaminok | Matuzalem | Unicity franchise | Gyermekvitamin | Szívbetegségek | WEBÁRUHÁZ | MegaFood webshop | Startlap
A vitamin hiány nagyon súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A vitaminok közül kiemelkedő fontosságú a c vitamin és a d3 vitamin. Vitamin webáruházunkban (vitamin bolt) lehetőség van kiváló minőségű vitaminok megvásárlására. Vitamin vásárlás előtt kérje ki véleményemet! Kizárólag természetes összetevőket tartalmazó c vitamin készítményünk egyedülálló minsőségű.
  • Vitaminok, Vitaminhiány

[Banner]
  • Véletlenszerű cikk

D-vitamin vs. skizofrénia

2010. Sep. 12. 09:36
Azoknak az újszülötteknek, akik alacsony D-vitamin szinttel jönnek világra, dupla kockázatuk van a későbbi skizofréniára. Skizofrénia: kevéssé ismert agyi rendellenesség, amely pl. Nagy Britanniában százból egy embert érint. Általában már fiatal felnőtt korban jelentkezik, tünetei közé tartoznak a téveszmék kialakulása és hangok hallása. Nem mindig jár tudathasadással és ritkán jelentkeznek erőszakos cselekmények.

A dán Queensland Agyközpontban rendszeres, vérminta alapján végzett szűrővizsgálatoknak vetik alá az újszülötteket. Tovább...
  • Új cikkek

A D-vitamin egy szteroid típusú vitamin, mely a zsírban oldódó pro-hormonok csoportjába tartozik. A D-vitamin elősegíti a kalcium és a foszfor felszívódását és beépülését a szervezetbe. Egy részük a bőrünkben szintetizálódik UV fény hatására a 7-dihidro koleszterinből, a növényekből D2 vitamint vehetünk fel (ergokalciferol), míg halakból és a tejből a D3 vitamint vehetjük fel. Akik kellő mennyiségű időt tudnak a napon tölteni egész évben, nincs szükségük D-vitamin pótlásra, mivel a napsütés hatására bőrükben megindul a D-vitamin szintézise. Csakhogy nálunk az év 7 hónapja erre nem alkalmas. Tovább...

Ideális D-vitamin szint

Mar. 27. 17:28
Már több ízben írtam arról, hogy szervezetünk D3-vitamin szintje alapvető hatással lehet egészségünkre. Az elmúlt években kutatók ezrei vizsgálták a D-vitamin jótékony hatásait, és olyan megállapításokra jutottak, melyeket korábban nem is feltételezetünk. Tovább...
Sokan pályázhatnának erre a címre, de a pálmát minden bizonnyal a D vitamin vinné el. Napi 400 NE-t (nemzetközi egység) javasoltak belőle, mert ekkora adaggal lehetett kivédeni az angolkórt, a gyermekkori csontlágyulás következtében fellépő csont deformitásokkal járó elváltozásokat. Tovább...
Egy angol kutatás szerint a gyerekek ¼-e szenved D-vitakin hiányban Nagy Britanniában, s feltételezhető, hogy ez az arány nálunk sem sokkal kedvezőbb. Angliában minden 5 év alatti gyermeknél javasolják a D3 vitamin rendszeres szedését, azonban a szülők és az orvosok többsége nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. Javasolt emellett a terhes nőknek, a szoptató anyáknak és az idősebb korosztálynak a D3 vitamin fogyasztása. Tovább...
A Journal of the American Medical Association (JAMA) arról számol be, hogy a svéd Karolinska kórház kutatói 13 korábbi tanulmány adatait elemezték. 9 tanulmányban a B6 vitamin bevitelt, 4 tanulmányban pedig a vér PLP-szintjét (a B6 vitamin aktív formája) vizsgálták és összevetették a vastagbélrák előfordulási esélyével. Tovább...
Amióta az eszemet tudom nem emlékszem olyan télre, melynek során január elején elmondhattuk volna, hogy „gyakorlatilag még ezen a télen nem láttunk havat”. A napi átlag hőmérsékletek leginkább késő őszre vagy kora tavaszra emlékeztetnek, ez a nem megszokott időjárás a természetet is rendesen megkavarja. Ennek ellenére, az évszaknak megfelelően, még ha napsütésben is, de a fejünk tetejéig beöltözve, sálban, sapkában megyünk ki a szabadba, így a Nap leginkább csak az arcunkat éri. Ez a kölcsönhatás azonban nem elég ahhoz, hogy szervezetünkben elegendő mennyiségű aktív D-vitamin, ún. D3 vitamin (vagy D3 hormon) képződjön, így bár a megszokottnál később, de D3-vitamin raktáraink kellő mennyiségű pótlás hiányában fokozatosan kiürülnek. Tovább...

Akiknek nem fényes a Nap

2011. Nov. 10. 10:02
Már tíz évvel ezelőtt is 50 millió vak ember élt a világon. Számuk a cukorbetegség elterjedése miatt fokozatosan növekszik, mára már 60 millió vak ember él és csak hazánkban kb. 5000 honfitársunknak soha nincs reggeli világosság. Tovább...

Újra a D3 vitamin hiányról

2011. Oct. 23. 14:42
Ma a világon kb. egymilliárd ember szenved D vitamin hiányban. A D vitamin több mint 90%-a az ember bőrében termelődik, ha megfelelő mennyiségű UV sugárzás (napsugárzás) is éri. Tovább...

Életmentő C-vitamin

2011. Oct. 23. 14:32
Amikor  a C vitamin azonnali adása életet ment. A vitaminoknak általában igen kis szerepet tulajdonítanak a sürgősségi betegellátásban, pedig ez koránt sincs így. A Methaemoglobinaemia nevű életveszélyes állapot intravénásan adott C vitaminnal gyorsan megszűntethető, ha gondolnak rá! Tovább...
A C-vitamin, más néven L-aszkorbinsav létfontosságú mind az embereknek, mind pedig az állatoknak. A C vitamin egy antioxidáns, amely megvédi a testet az oxidatív stressztől. Az antioxidáns egy olyan molekula, amely gátolja más molekulák oxidálódását. Az oxidációs reakciók ugyanis szabadgyököket termelnek, amelyek képesek egy olyan láncreakciót elindítani a szervezetben, ami sejtkárosító hatású lehet. Tovább...
Az amerikai Neurology folyóiratban kutatók rávilágítottak arra, hogy azok az idősebb emberek, akiknek a vérükben alacsonyabb a B12 vitamin szintje, nagyobb valószínűséggel veszítenek agysejtjeikből és lesznek gondolkodási nehézségeik. Tovább...
A D-vitamin nem csak az erős csontok miatt fontos, hanem kiemelkedő szerepet játszik a szervezet védelmi rendszerének erősítésében olyan fertőzések ellen, mint például a tuberkulózis. Tovább...
Azoknál az embereknél, akik szájon át szednek szteroidot, kétszer akkora eséllyel alakul ki súlyos D-vitamin hiány, mint a normál populációban. A tanulmány 31 000 felnőtt és gyermek bevonásával készült (Albert Einstein College of Medicine of Yeshiva University). Tovább...
A rákos betegek több mint 3/4-énél tapasztalható alacsony D-vitamin szint, míg a leginkább előrehaladott rákos megbetegedések a legalacsonyabb D vitamin szinttel hozhatók kapcsolatba – derült ki az American Society for Radiation Oncology (ASTRO) október 2-án tartott éves kongresszusán. Tovább...

Mozart és a D-vitamin…

2011. Sep. 27. 15:35
Hogy mi köze Mozartnak a D vitaminhoz? Wolfgang Amadeus Mozart 1756. január 27-én született és nagyon fiatalon, 1791. december 5-én, 35 éves korában halt meg. 1762-től egészen haláláig szinte állandóan fertőző betegségekben szenvedett: légcsőhurut, láz, torokgyulladás, megfázás, stb. Ezeknek a betegségeknek az előfordulása október és május között a leggyakoribb. Tovább...
Kutatók már évekkel ezelőtt felfedezték, hogy kapcsolat van a szervezet D vitamin szintje és a szklerózis multiplex kialakulási esélye között. A jelenség pontos okára korábban még nem született magyarázat. Úgy tűnik, egy friss kutatás feltárta a kapcsolatot a D vitamin szint és az SM rizikója között. Tovább...

C-vitamin vs. szívelégtelenség

2011. Sep. 17. 21:48
Egy vitamin, aminek a történetét ma is írják... Tovább...
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!

Név:*
E-mail:*

Az oldal tartalma röviden
A vitamin hiány nagyon súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A vitaminok közül kiemelkedő fontosságú a c vitamin és a d3 vitamin. Vitamin webáruházunkban (vitamin bolt) lehetőség van kiváló minőségű vitaminok megvásárlására. Vitamin vásárlás előtt kérje ki véleményemet! Kizárólag természetes összetevőket tartalmazó c vitamin készítményünk egyedülálló minsőségű.

Cimkék
Különösen ajánlom a következő cikkeimet
vitamin, vitaminok, c vitamin, d3 vitamin, webáruház
vitamin, vitaminok, c vitamin, d3 vitamin, webáruház
Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon

Kommentek
Archívum
MegaFood, gyógygombák, ganoderma
kolosztrum, immunrendszer, d3 vitamin, colostrum

b vitamin c vitamin c vitamin forrás c vitamin hatása c vitamin hiány c vitamin kapszula c vitamin tabletta c vitamin tartalmú ételek C-vitamin csontok cukorbetegség d vitamin d vitamin forrás d vitamin hatása d vitamin hiány d vitamin kapszula d vitamin tabletta d vitamin tartalmú ételek D-vitamin D3 diabétesz egészséges elhízás étrend-kiegészítő MegaFood c vitamin MegaFood d vitamin nátha terhesség természetes c vitamin természetes d vitamin vitamin vitaminok