Főmenü
Tanulmányok
Legnépszerűbbek
- D3 vitamin
- A csodálatos D3-vitamin
- Immunrendszer erősítés, D3 vitamin, TBC
- D3-vitamin lehet a sikeres fogyás titka?
- Gombában a D-vitamin?
- D3-vitamin vs. káros napsugárzás?
- C-vitamin vs. stroke, szívbetegség, cukorbetegség
- C-vitamin injekció?
- A C-vitamin újabb meglepő tulajdonsága
- Hogyan segíthet a napfény a betegségek elleni küzdelemben?
Új Cikkek
- Milyen pozitív hatása lehet a D-vitaminnak szervezetünkre?
- Ideális D-vitamin szint
- Egy súlyosan félreértett vitamin…
- D-vitamin hiány gyermekkorban
- Vastagbélrák, B6 vitamin
- Csökkenő D-vitamin raktárak…
- Akiknek nem fényes a Nap
- Újra a D3 vitamin hiányról
- Életmentő C-vitamin
- Mi a C-vitamin? Mit az L-aszkorbinsav?
vitamin
![[Banner]](http://drtihanyi.hu/banners/matutabl.jpg)
Milyen pozitív hatása lehet a D-vitaminnak szervezetünkre?
Tegnap elõtt 19:14
A D-vitamin egy szteroid típusú vitamin, mely a zsírban oldódó pro-hormonok csoportjába tartozik. A D-vitamin elősegíti a kalcium és a foszfor felszívódását és beépülését a szervezetbe. Egy részük a bőrünkben szintetizálódik UV fény hatására a 7-dihidro koleszterinből, a növényekből D2 vitamint vehetünk fel (ergokalciferol), míg halakból és a tejből a D3 vitamint vehetjük fel. Akik kellő mennyiségű időt tudnak a napon tölteni egész évben, nincs szükségük D-vitamin pótlásra, mivel a napsütés hatására bőrükben megindul a D-vitamin szintézise. Csakhogy nálunk az év 7 hónapja erre nem alkalmas.
Tovább...
Ideális D-vitamin szint
Mar. 27. 17:28
Már több ízben írtam arról, hogy szervezetünk D3-vitamin szintje alapvető hatással lehet egészségünkre. Az elmúlt években kutatók ezrei vizsgálták a D-vitamin jótékony hatásait, és olyan megállapításokra jutottak, melyeket korábban nem is feltételezetünk.
Tovább...
D-vitamin hiány gyermekkorban
Jan. 26. 17:45
Egy angol kutatás szerint a gyerekek ¼-e szenved D-vitakin hiányban Nagy Britanniában, s feltételezhető, hogy ez az arány nálunk sem sokkal kedvezőbb. Angliában minden 5 év alatti gyermeknél javasolják a D3 vitamin rendszeres szedését, azonban a szülők és az orvosok többsége nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. Javasolt emellett a terhes nőknek, a szoptató anyáknak és az idősebb korosztálynak a D3 vitamin fogyasztása.
Tovább...
Vastagbélrák, B6 vitamin
Jan. 23. 16:59
A Journal of the American Medical Association (JAMA) arról számol be, hogy a svéd Karolinska kórház kutatói 13 korábbi tanulmány adatait elemezték. 9 tanulmányban a B6 vitamin bevitelt, 4 tanulmányban pedig a vér PLP-szintjét (a B6 vitamin aktív formája) vizsgálták és összevetették a vastagbélrák előfordulási esélyével.
Tovább...
Életmentő C-vitamin
2011. Oct. 23. 14:32
Amikor a C vitamin azonnali adása életet ment. A vitaminoknak általában igen kis szerepet tulajdonítanak a sürgősségi betegellátásban, pedig ez koránt sincs így. A Methaemoglobinaemia nevű életveszélyes állapot intravénásan adott C vitaminnal gyorsan megszűntethető, ha gondolnak rá!
Tovább...
Szteroidok vs. súlyos D vitaminhiány
2011. Oct. 13. 20:26
Azoknál az embereknél, akik szájon át szednek szteroidot, kétszer akkora eséllyel alakul ki súlyos D-vitamin hiány, mint a normál populációban. A tanulmány 31 000 felnőtt és gyermek bevonásával készült (Albert Einstein College of Medicine of Yeshiva University).
Tovább...
D-vitamin hiány rákos betegeknél
2011. Oct. 6. 16:52
A rákos betegek több mint 3/4-énél tapasztalható alacsony D-vitamin szint, míg a leginkább előrehaladott rákos megbetegedések a legalacsonyabb D vitamin szinttel hozhatók kapcsolatba – derült ki az American Society for Radiation Oncology (ASTRO) október 2-án tartott éves kongresszusán.
Tovább...
Mozart és a D-vitamin…
2011. Sep. 27. 15:35
Hogy mi köze Mozartnak a D vitaminhoz? Wolfgang Amadeus Mozart 1756. január 27-én született és nagyon fiatalon, 1791. december 5-én, 35 éves korában halt meg. 1762-től egészen haláláig szinte állandóan fertőző betegségekben szenvedett: légcsőhurut, láz, torokgyulladás, megfázás, stb. Ezeknek a betegségeknek az előfordulása október és május között a leggyakoribb.
Tovább...
D vitamin vs. szklerózis multiplex (SM)
2011. Sep. 27. 14:48
Kutatók már évekkel ezelőtt felfedezték, hogy kapcsolat van a szervezet D vitamin szintje és a szklerózis multiplex kialakulási esélye között. A jelenség pontos okára korábban még nem született magyarázat. Úgy tűnik, egy friss kutatás feltárta a kapcsolatot a D vitamin szint és az SM rizikója között.
Tovább...
C-vitamin vs. szívelégtelenség
2011. Sep. 17. 21:48
Egy vitamin, aminek a történetét ma is írják...
Tovább...
C Vitaminnal az Alzheimer kór ellen?
2011. Sep. 7. 20:59
Az Alzheimer kór progresszív elbutulással járó betegség, ami nem csak idős korban fordulhat elő, de kétségtelenül akkor a leggyakoribb. Jellegzetes „amyloid” részecskék rakódnak le az agyban, amik a betegség súlyosságát és kiterjedtségét jól jelzik. A kórképet Alois Alzheimer, német ideggyógyász írta le már 1906-ban.
Tovább...
B6 vitamin hiány
2011. Jun. 21. 17:22
A szervezet a B6 vitamint katalizátorként használja olyan kémiai reakciók során, melyek az aminosavakat érintik. Mivel sok étel tartalmaz B6 vitamin, a B6 vitamin hiány meglehetősen ritka.
Tovább...
B-vitamin hiány
2011. Jun. 18. 22:47
A B komplex készítményeket leggyakrabban a B vitamin hiány kezelésére használják. Ez általában azoknál alakul ki, akik nem visznek be megfelelő mennyiségű B vitamint szervezetükbe, vagy nem képesek felszívni a vitaminokat, de B vitamin hiányt okozhat az emelkedett anyagcsere is, pl. pajzsmirigy túlműködés esetén.
Tovább...
B-vitamin komplex
2011. Jun. 16. 21:19
A „B-vitamin komplex” kifejezés 12 vízoldékony vegyületre utal. Ezek közül 8 vitamin, amit szervezetünk nem tud előállítani, így táplálkozásunk során kell szervezetünkbe juttatni, míg a maradék 4-et testünk képes szintetizálni.
Tovább...
D-vitamin vs. szembetegség
2011. Apr. 13. 16:52
D3-vitamin rendszeres szedésével megelőzhető lehet az AMD (age-related macular degeneration) 75 évnél fiatalabb nőknél, derül ki egy friss kutatásból.
Tovább...
A csodálatos D3-vitamin
2011. Feb. 9. 16:53
Bátran kijelenthetjük, hogy az elmúlt időszakban a leginkább „felkapott” vitaminná a D3-vitamin vált, de úgy tűnik ennek meg is van az alapja. Tekintsük át, mit is tudunk jelenleg a D3-vitaminról.
Tovább...
D3-vitamin vs. káros napsugárzás?
2010. Dec. 20. 18:33
Az elmúlt években a kutatók figyelmének középpontjába került a D3-vitamin, miután számos kutatás olyan pozitív tulajdonságait tárta fel, amely a többi vitaminra nem jellemző. Éppen ezért sokan a D3-vitamint nem is vitaminként, hanem hormonként tartják számon.
Tovább...
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Az oldal tartalma röviden
A vitamin hiány nagyon súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A vitaminok közül kiemelkedő fontosságú a c vitamin és a d3 vitamin. Vitamin webáruházunkban (vitamin bolt) lehetőség van kiváló minőségű vitaminok megvásárlására. Vitamin vásárlás előtt kérje ki véleményemet! Kizárólag természetes összetevőket tartalmazó c vitamin készítményünk egyedülálló minsőségű.
Cimkék
Különösen ajánlom a következő cikkeimet
Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon
Kommentek
Archívum











